Malmö: 040-15 19 17
Stockholm: 08-15 92 44

Pressmeddelande 2017-10-04 | Croisette hyr ut 3048 kvm i Enköping!

Croisette har på uppdrag av Exter Fastigheter och Cavig Fastigheter förmedlat en projektuthyrning om 3048 kvm till Dollarstore i Romberga handelsområde, Enköping. Kunden sätter omgående igång med produktion av byggnaden.

”Det är fantastiskt kul att vi fått in rätt personer snabbt i Stockholm. Detta måste vara något slags rekord, ett kvitto på att vi gör rätt,” säger Peter Bergquist, Head of Leasing, Croisette Real Estate Partner

Croisette Leasing Stockholm fick uppdraget att förmedla projektuthyrningen i slutet av Augusti, och uppdraget genomfördes på mindre än en månad.

Vi fick möjligheten att genomföra denna uthyrning på ett oerhört effektivt sätt. Vi mötte dessutom ett stort intresse för handelsytor i regionen, inte minst i storleksordningen ett par tusen kvadratmeter. Vi är glada att vi har två nöjda parter efter denna process och ser fram emot många liknande.” säger Emil Lötbom, Head of Leasing Stockholm

”Vi kom snabbt i kontakt med Croisette efter deras etablering i Stockholm. Croisette har på ett föredömligt sätt levererat på samtliga punkter, klart över förväntan.” säger Niklas Von Heidenstam på Exter Fastigheter

”Vi tycker att det ska bli väldigt spännande med Enköping och vi ser fram emot öppningen under nästa år:” säger Jennie Ahlberg, etableringsansvarig på Dollarstore

Pressmeddelandet i PDF-format hittar du här. Har du frågor om som rör uthyrning av kommersiella ytor i södra eller mellersta Sverige? Kontakta oss på 040-84835 alt. 08-848896, eller prata direkt med Emil, Alexander eller Peter på kontaktuppgifterna nedan.

Emil Lötbom
Emil Lötbom, Head of Leasing Stockholm, Croisette Real Estate Partner