År 2020 var året vi tog vårt första steg in på internationell mark och etablerade oss på Island.
För att följa den rosa tråden genom våra kärnvärden som nytänkande, långsiktiga och hängivna visste vi att det var dags för ytterligare en revolutionerade förändring. Det är med stolthet vi på Croisette Real Estate Partner kan meddela att vi idag har lanserat vår nya logotyp och uppdaterat vår grafiska profil.
Under den pågående pandemin har vi alla varit tvungna att tänka om och tänka nytt. För många företag har detta varit en utmaning som speglat sig i försämrade resultat och permitteringar. För Croisette som redan innan utbrottet av Covid-19 var vana vid att tänka utanför boxen och ständigt driva verksamheten mot förändring och teknisk utveckling, blev omställningen inte lika oöverkomlig.
I takt med att vi på Croisette växer och målar allt fler länder på kartan rosa, blir fler fantastiska medarbetare och tar oss an nya affärsområden, vill vi skapa en tydlig gemensam ståndpunkt. Den nya grafiska profilen, inklusive logotypen samt våra starka kärnvärden kommer att genomsyra hela företaget, oavsett land och affärsområde.
”Det känns helt rätt att vi i takt med att vi expanderar ser till att Croisette som varumärke förblir starkt och sammansvetsat. Vi har sedan start haft en klar och tydlig vision och det är även det vi vill förmedla i vår grafiska exponering. Med vår nya logotyp och grafiska profil ser vi att vi inte bara kommer att ha möjlighet att växa snabbt, utan även växa med stil.”
– Per Svensson, CEO & Founder, Croisette Real Estate Partner
Det kommer aldrig råda några som helst tvivel om vilka vi är, hur vi ser ut och vad vi står för. Ett modernt, nytänkande företag som alltid finns där för alla medarbetare, kunder, samarbetspartners och leverantörer.
Den starka rosa färgen, som symboliserar att allt är möjligt, kvarstår självklart.
”Som Head of Marketing & Comunications på Croisette har jag sett stora fördelar med våra utmärkande karaktärsdrag i den grafiska profilen. Vi har därför valt att behålla den rosa färgen som är ett genomgående tema, men bytt till nytt modernare typsnitt och design. Vår nya logotyp är i ett nytt typsnitt med nya proportioner som lyfter fram varumärket Croisette ytterligare.”
– Sandra Amin, Head of Marketing & Communications, Croisette Real Estate Partner